

01.juni 2015
135 morgenfriske 6.kl. elever fra skolerne i Snekkersten havde forleden en super sjov og lærerig dag med rigtige teambuilding aktiviteter på et spejdercenters grønne områder i Nordsjælland.
Outfitterkompagniet, der er specialister i "outdoor action learning" havde arrangeret dagen og stillede med profesionelle instruktører til ni forskellige øvelser for de unge, bl.a. vores kæmpe "Brio-labyrint", "Amazonas" og "Krokodille-kranen".
Skolerne sørgede selv for bustransport og forplejning, og en masse lærere deltog og bakkede eleverne op, der fandt på kampråb og seje team-navne. Det hele blev styret med minutiøs præcision, og der blev givet point for både samarbejde og resultater.
Teambuilding-aktivteterne er et af de nye tiltag, som skolerne i Snekkersten har indført for at fastholde flere elever i udskolingen. Formålet med dagen er at lave nogle sjove aktiviteter med børnene og få skabt et godt fælles udgangspunkt, så eleverne glæder sig til at starte i de nye klasser efter sommerferien, hvor der tilbydes valgfrie linjer med nye klassekammerater.
Læs mere i denne artikel i Helsingør Dagblad, og hvorfor vi gør i teenager teambuilding samt det frivillige arbejde med projekt "Uddannelse Til Mig".
Fotos: Tom Steffe og Mads Cronquist